neděle 30. září 2012

Kosmetický manuál 1

Po týdnu ahoj všem! :) Doufám, že jste se měli fajně, já jsem stále docela bussy, ale dnešní článek prostě musel vzniknout. Podnět na něj jsem dostala nepřímo od kamarádky, která si povzdechla, že kdo se má ve všech těch serepetičkách vyznat :) 

Takže k věci, dnešní článek bude věnován malovátkům. Tedy ehm, správněji řečeno dekorativní kosmetice. To jak se o čumičku starat, jak o ni pečovat, pěstit, čistit atd, o tom zase jindy :) A začneme pěkně systematicky shora dolů a dnešní první díl se bude věnovat očkám a očnímu okolí, druhý díl rtíkům a rozjasňovači a třetí díl makeupu, bronzerům a třeba i dalším vychytávkám :) 

OBOČÍ
Jednoduše se můžeme přesvědčit, co obočí dělá s obličejem a proč je důležité. Podívejte!

Zdroj: http://www.evilmilk.com 
Hrůza, hrůza, hrůza, víc příkladů sem dávat raději nebudu, můžete si pogooglit dle libosti a uvidíte ty přišernosti! Tááákže, prosím, obočí nevytrhávejte celé, neholte, nedepilujte, neodstraňujte. Pokud jste nositelkami mužného obočí, je vhodné vzít pinzetu a pomoct těm chloupkům vypadat pěkně. Uplně jednoduchý obecný návod, jak vychytat aspoň orientačně tvar obočí je tady:

Zdroj: http://tea-envy-w-black.blog.cz

Linie číslo jedna nám značí začátek obočí, ten by měl být cca rovnoběžně s nejširší části nosu, lépe než je vidět na obrázku to prostě asi nepopíšu :) Druhý důležitý bod je v místě, kde je obočí nejvýš, oblouček se nám tam láme a od té části by se nám mělo obočí zužovat. Když opět vezmeme ten samý bod nosu, jako v bodě jedna a třeba pomocí tužky, kterou přiložíme k nosu a zároveň k vnějšímu okraji duhovky, když se díváme přímo rovně před sebe, tak dostaneme onen kýžený bod. Já se přiznám, moje obočí tenhle oblouček prostě téměř nemá, musím mu hooodně pomáhat škubáním, aby tam oblouček aspoň v náznaku vznikl. No a třetí bod dostaneme podobně jako předchozí bod, jen tužku posuneme tak, aby nám vzniklo prodloužení linie nos-vnější koutek oka. Tak a jednoduše to máte :) Tak a teď na ta zkrášovadla:

  • Tužka na obočí: K sehnání v každé drogerii, stojí pár korun, já žádnou vyzkoušenou nemám, používám stíny. Tužkou v barvě obočí lehce dokreslíte tvar a vyplníte místa mezi chloupky, takže obočí bude vypadat plněji, hustěji a váš výraz nabyde na dramatičnosti. Jen pozor, aby to vypadalo přirozeně!
  • Stíny na obočí: Já používám obyčejné stíny, mám paletku z ELFu a ještě jednu no-name, vyberu co nejvhodnější stín a tenkým štětečkem obočí ve směru růstu přejedu. Udělá to podobnou službu jako tužka, zvýrazní obočí a přidá na dramatičnosti výrazu. Je to dle mého přirozenější varianta a není na tom co zkazit :) Jen vybrat vhodný odstín plus mínus :)
  • Gel na obočí: Viděla jsem barevný i průhledný, většinou vypadá jako řasenka, tuba s gelem plus řasenkový aplikátor. Nikdy jsem žádný neměla, ale vím, že gel zajistí učesané chloupky tam, kde mají být, takže obočí vypadá uhlazeně. Průhledný jen zafixuje, barevný opět splní výše zmíněné funkce. 
Suma sumárum, do pinzetky a hřebínku je dobré investovat, nemusí to být zrovna vybavení za stokoruny, ale  uvidíte, že se to vyplatí, tyhle dvě věci mít. A pro začátečnice doporučuju omrknout stíny, co máte doma, jestli tam náhodou není odstín v barvě vašeho obočí, šup tenký štěteček a malujte! :)

ŘASY
K těm toho moc nebude, řasenku pravděpodobně zná a má každá z nás :) A nějaké ty noční péče moc neuznávám, neměla jsem a nelákají mě, ale je dobré vědět, že existují. Toť vše :) 

OČNÍ VÍČKA
S těmi se dá kouzlit hodně, mnohem víc než s obočím! :) Proto, aby nám naše kouzla držely co nejdéle, je vhodné pořídit si podkladovou bázi. Buďto existují speciální pod stíny/linky, prostě jen na víčka a nebo druhá varianta je mít podkladovou bázi pod makeup a tu použít i na víčka. Takto to řeším já. K podkladovým bázím pod makeup se ještě dostanu, nebojte :) Takže...
  • Podkladová báze: O té jsem již psala výše, exituje jich nepřeberné množství, opět k sehnání v každé drogerii. Jen bych pouvažovala nad její nutností, pokud jste zvyklé nosit makeup, ať tekutý či minerální, postačí dle mého pořídit bázi pod makeup a aplikovat ji i na víčka.
  • Linky: Opět nepřeberné množství, tekuté, gelové, v tužce, kajalové,.... Jejich hlavní funkcí je vytvořit na víčku čáru :) Tenkou či tlustou, černou, šedou či barevnou, to záleží na vás. Já osobně používám černé tekuté i v tužce. Tekuté jsou sytější, dokážu s nimi udělat tenčí linku. V tužce je docela fuška sehnat opravdu černočernou, ale když se zadaří, pak je to jedna radost. V tužce mi připadají multifunkčnější, linku pak můžu rozmazat dle libosti a různě přikreslovat a mazat, kdežto když mi tekuté zaschnou, mám smůlu. Jedině odlíčit a znovu. Ale záleží na co si zvyknete.
  • Stíny: Se šikovnám štětečkem a přesnou rukou můžou zastoupit do určité míry i tužku, ale nejsou k tomu primárně určerné. Stíny nám umožňují míchat, stínovat, barvit, občas i přebarvovat, prostě všlijak kouzlit. Při používání stínu je dobré rozmyslet se a stíny nanášet v nějakém logickém pořadí. Můj obvyklý postup: vnitřní koutek světlý stín, pohyblivé víčko středně tmavý stín, vnější koutek pohyblivého víčka tmavý stín. Pod spodní víčko lehce tmavého stínu, ale opravdu jen lehounce a do obloučku obočí světlý stín :) Trošku alchymie, ale určitě víc řekne nějaký youtube tutoriál, než popis. Určitě je vhodné pracovat i s nepohyblivým víčkem a pohrát si s ostíny. 
  • Pigmenty: Přiznám se, nikdy jsem neměla. Budou plnit funkci jak linek, tak stínů, podle toho, jak je zrovna použijete, s jakým štětečkem atd. Opravdu lépe se vydat do drogerie a pokoukat. 

1 komentář:

  1. skvělé těším se na další jsme na makeup uplné jelítko takže se něco přiučím:-) třeba nechápu jak se používá sypký makeup nějak nechápu rozdíl mezi ním a pudrem:-))

    OdpovědětVymazat