neděle 11. listopadu 2012

20. den

Se zpožděním za sobotu...
20. den - jak důležité je podle tebe vzdělání

Mám ráda vzdělané lidi. Mám ráda, když mají lidi všeobecný přehled. Na určité úrovni je pro mě vzdělání hodně důležité, ve vztahu to může být i rozhodující. Že jsem povrchní? Možná. Ale pokud někdo (ať už má papírově vystudované cokoliv) nedodržuje aspoň náznakem interpunkci, jasně, že se občas stane, že něco ulítne, nebo naopak nedolítne kam má :) Ale totální ignorace gramatiky, interpunkce a dalších dle mého úplně základních pravidel, to je pro mě fatální. Teď nemluvím vůbec o slangu a nářečích, šalina je prostě šalina, něco někde má bejt, všechno je oukej, proč ne? Ale pokud do nějak vipadá a ty zchody jsou pjekné, tak to prostě ne. Ne! 
Ale abych doplnila i druhý úhel pohledu - papírové vzdělání. Aneb jakou školu jsme navštěvovali a dokončili. Je pěkné mít inženýra z politologie (NIKOHO NECHCI URAZIT, ANI TÍM NIC JINÉHO, NEŽ CO ŘÍKÁM, NEMYSLÍM!!!), ale pokud je onen človíček absolutně nepoužitelný mimo obor a nebo svoji práci nedělá dobře, tak pro mě vzdělání není rozhodující. Raději výuční list na kuchařině a ocenění za kuchaře podniku/města/republiky/světa, než právníka který sedí a čeká asi až naprší a uschne. Už kolem mne několikrát proběhla krásná myšlenka (díky mami) - buďto si na to musí člověk vydělat, nebo to musí umět udělat sám. U chlapů to platí stonásobně! 

1 komentář:

  1. Inzenyr z politologie fakt neexistuje. Ale jinak chytre lidi mam taky rada :-))

    OdpovědětVymazat