neděle 15. ledna 2012

Ahoj, to je Honza...

... můj přítel. Chvíle trapného ticha. Teda ne přítel jako přítel, ale prostě kamarád. Takovej lepší kamarád. Vlastně...

Nestává se vám někdy, že pro jasně danou věc/situaci prostě neznáte pojmenování? Přemýšlíte, jakým slovem ji nejlépe vystihnout, ale prostě žádné slovo není to pravé? Mně se to nejčastěji stává, když mám do nějaké škatulky zařadit své kamarády. Prostě mi výrazy známý, kamarád, milenec a přítel nestačí. Jo, ještě se dá použít friend with benefits = kamarád s výhodami, což je takový chudý milenec v podstatě.

Tak například, mám "kamaráda" X (možná o něm uslyšíte často), který není takový můj kamarád, jako například takoví ti kamarádi, kteří jsou s vámi na kolejích, chodíte s nimi na pivo, používáte jejich vařečku výměnou za svoji vidličku... Kamarád X je lepší než tihle kamarádi. Friend with benefits, milenec ani přítel ve smyslu "chodíme spolu" to není zcela jistě. I když jsme toto téma vlastně otevřeli, ale nějak jsme ho neuzavřeli, takže je to otevřené. Je to ve hvězdách :) Ale to jsem trošku odbočila. Dalo by se říct, že X je můj nejlepší kamarád, ale ani to není úplně výstižné. Můj nejlepší kamarád o mě přeci ví úplně všechno a nejsem nervózní, když s ním mám jít na oběd. X mě viděl nenamalovanou, zmoklou, rozcuchanou, brečící i vzteklou. X si pamatuje kdy jsem měla jaké boty, kdy jaké tričko, co jsem kdy řekla,.... To už jsem zas někde jinde :) Chtěla jsem říct, že když jdu s X ven, tak jsem trošku nervózní, tak nějak se mi nechce a přitom se na něj těším, stydím se, červenám se, nervózně si hraju s tkaničkama u mikiny = tohle přeci není nejlepší kamarád.

Také mám potíže s označením známý. Kdo to ten známý je? Je to třeba kolega z práce/školy? Ale co když s tím kolegou jdu večer na jedno, tak už je to kamarád?

4 komentáře:

  1. Já bych věděla jak pana X nazvat, ale asi by to nebylo publikovatelné :D
    Což ovšem nemyslim špatně, jen tak rýpu.. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Jó, označování lidí při představování je docela záhul.. Tak nějak se mi před svatbou příčilo říkat - to je můj přítel, ale přitom to už přítel nebyl, tak jsem ze srandy říkala, že je to partner v druhém levelu..:))

    hancazelinka

    OdpovědětVymazat
  3. "Chudý milenec" :D Ty jsi boží!!! :D

    OdpovědětVymazat