pondělí 7. května 2012

Ricottový koláč

Pondělí ráno, začátek týdne a ne zrovna dvakrát vydařený. No, teď už s tím nic nenadělám. Bleskurychle opouštím budovu školy, dobíhám šalinu a hurá směr sýrárna Orero (o té jsem psala tady). Chystám se koupit milovanou syrovátku a dárek pro kamarádku. Přicházím a venku stojí velká cedule: Dnes syrovátka 1+1 zdarma - juchů! A také tam píšou cosi o ricottě. Popadnu dvě syrovátky (punč a ananas-kokos) a jdu do fronty. Jako obvykle prodejna uplně plná. Přede mnou cca 10 lidí. Paní těsně přede mnou platila 35Kč a odnášela si dva kelímky riccoty. Tak jsem si řekla, že když je to tak levné, tak cobych jí nezkusila. A tak jsem pořídila svou první čerstvou ricottu. A vykouzlila jsem z ní koláč:

Potřebovala jsem:

  • Kelímek čerstvé ricotty (250-300g)
  • 2 čerstvá vejce
  • Medu dle chuti
  • Citrón
  • Maliny a ostružiny (nebo jen jedno z toho, cca 150g)
  • Lístkové těsto
  • Remosku (nebo plech, pekáček, zapékací misku a troubu)
Ricottu jsem smíchala s vejci, asi by bylo vhodné směs šlehat, ale v mých podmínkách jsem byla ráda, že jsem našla vidličku, přidala jsem asi dvě lžíce medu, vymačkala půlku citronu a nastrouhala trošku kůry (pozor na chemické ošetření!), všechno poctivě smíchala a přidala misku malin a pár ostružin. Opatrně promíchala, abych maliny a ostružiny vidličkou nezmodrovala a směs jsem vylila do remosky vyložené pečícím papírem a lístkovým těstem. Okraje těsta jsem srolovala, aby zbytečně nepřečnívaly, remosku zapla a čekala. Po cca 45 minutách jsem remosku vypnula a tradáá, ricottový koláč je hotov :) 

Recept není náročný na přípravu, nejdéle trvá pečení, které by ale v normální troubě trvalo kratší dobu (180° a cca 30min).

Inspirovala jsem se na gurmánka.cz








Ty spálené okraje jsou jen pečící papír naštěstí :)

Žádné komentáře:

Okomentovat